Sportolás fagypont alatt

Winter in the mountainsA rendszeres sportolást a szabadban semmiképpen se hagyjuk abba, hogy egy kicsit fagypont alá szalad az hőmérő higanyszála. Megfelelő felkészülés mellett, ha komolyan vesszük és folytatni akarjuk, ne hagyjuk abba, csupán körültekintőbben kezdjünk hozzá.

 

1. Bemelegítés nélkül soha! Ez igaz az edzőtermi vagy otthoni mozgásra, sportolásra egyaránt. Ha otthon nekiállunk tornázni, aerobic mozgást végezni vagy kardiózni egy gépen, akkor is szenteljünk arra pár percet, hogy bemelegítjük a testrészeinket. Ha pedig futni, kerékpározni vagy korcsolyázni, szánkózni, síelni megyünk a hidegben, feltétlenül végezzünk pár gyakorlatot, mielőtt komolyabb igénybevételnek tesszük ki a szervezetünket.

2. Torok védelem! Ha igazán nagy hidegben szeretnénk futni, előtte gyakoroljuk a megfelelő légzést. Ha ezt már tökéletesen elsajátítottuk minimum 10 korábbi futás alkalmával, akkor megfelelő sál, esetleg szájvédővel induljunk útra. Így esetleg megelőzhető egy csúnya torokfájás vagy hangszálgyulladás.

 3. Réteges öltözködés! Nagyon fontos, hogy a ruházatunk réteges legyen, mielőtt a szabadban sportolunk. Legyen alsó trikó, thermo felső, ami magába szívja a nedvességet, de nem hagyja, hogy izzadjunk. Pulóver és megfelelően „légző”, légáteresztő dzseki viselése a legjobb. Alulra is réteges öltözködés javasolt, sí harisnya, esetleg overáll. A futáshoz pedig jól tapadó cipő, mely nem csúszik a havon.

4. Ne a leghidegebb időben kezdjük! Ha eddig vártunk, hogy elkezdjünk a szabadban sportolni, és csak teremben mozogtunk korábban, ne a fagypont alatti időjárásban kezdjük. Ha mégis ragaszkodunk némi kinti sportoláshoz, először kezdjük kisebb kirándulással, túrázással, illetve szánkózással. A futást pedig inkább edzőteremben gyakoroljuk. Csak az edzett szervezetnek tesz jó, illetve nem tesz rosszat, ha a szabadban sportol.

5. Ne induljunk sportolni – 10 alatt! Hiába az edzett szervezet, hiába a profi sportember, mínusz 10 C alatt már káros lehet a szabadban végzett sport. Nyilván nem igaz ez a síelésre és a snowboradra, hisz nem egyszer van ennél hidegebb is a sípályákon. De futni senki se induljon el ilyen zimankóban, mert a kimelegedett test könnyen megfázik a fagyos széltől. Ugyanez igaz az ónos, esős időre vagy a hatalmas havazásra is. Akkor inkább preferáljuk az edzőtermeket, így nem marad ki a rendszeres testmozgás, de mégsem adunk táptalajt a betegségeknek.


MINDEN VÉLEMÉNY SZÁMÍT!

Email cím (nem tesszük közzé) A kötelezően kitöltendő mezőket * karakterrel jelöljük

A következő HTML tag-ek és tulajdonságok használata engedélyezett: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <strike> <strong>