Januári depresszió ellen

522141Mint minden év első hónapjában, főleg ha Európában köszönt ránk, hideg, csúnya, szürke, latyakos idő fogad bennünket. Ilyenkor az embernek nincs kedve kimozdulni otthonról és a legtöbben mély depresszióba zuhannak. De a napi rutint muszáj hamar felvenni és dolgozni tovább, gyermeket nevelni, szórakozni, pihenni, napi teendőket elvégezni. Ha csak nagyon kevés időnk van a lelki megújulásra, felfrissülésre és vagyonokat sem tudunk költeni drága kényeztetésekre, akkor próbáljuk meg otthon vagy a szabadban feltölteni lemerült energia raktárainkat.

1     Legyen öröm egy csésze, gőzölgő cappuccino vagy egy finom mézes, gyümölcsös tea. Ha tehetjük fogyasszuk el egy fotelban ülve, miközben kinézünk a borongós tájra, vagy igyuk meg miközben kedvenc könyvünket bújjuk a kanapén heverészve.

2     Ilyenkor ne együnk nehéz ételeket, de túl könnyűt sem. Ebben az időszakban nem biztos, hogy elég és kielégítő egy tál hideg saláta. Inkább pároljuk a zöldségeket, együnk sovány főzelékeket és egyszerű húsokat. De a legjobb és akár az egész téli időszakot ki lehet vele húzni, ha jó sok levest eszünk. Lehetnek különböző zöldséglevesek, de egy húsleves is csodákra képes ebben a borongós időben.

images (14)3     Ha nem tudunk elmenni hétvégenként egy lazító wellness-re, akkor csináljuk magunknak otthon. A kádat tisztítsuk ki alaposan és helyezzük köré a Karácsonyról megmaradt gyertyákat és mécseseket. Pár csepp illóolajjal és habfürdővel készítsünk forró fürdőt és bújjunk bele. Engedjük tele a kádat és lazítsunk benne legalább 15 percet. Miután kijövünk a vízből meleg törülközőbe tekerjük magunkat és így pihenjünk még pár percet. Igyunk meg ezután legalább 3 dl langyos vizet, ezzel még kicsit méregtelenítünk is. Ezután viszont már irány az ágy! A pihenésünk garantáltan kellemes és relaxáló lesz!

4     Ha édes ízekre vágyunk, készítsünk magunknak egy tál déli gyümölcssalátát. Ha ódzkodunk a hideg ételektől, akkor vagy várjuk meg, míg szobahőmérsékletűre hűlnek, vagy ínycsiklandó falatokat készíthetünk, ha bedobjuk őket a sütőbe és rácsepegtetünk pár csepp mézet.

5     A sütőtök szezonnak még nincs vége. Készítsünk belőle finom, mézes levest vagy csak szeleteljük fel és süssük meg. Kiváló desszert és még egészséges is.
6     Ha kimegyünk a szabadba, öltözzünk fel rétegesen, és vegyük magunk köré a gyermekeinket is. A hideg mindenkit kifáraszt, de egy jó séta egy erdőben vagy csak a Duna parton csodákra képes. A legnagyobb hidegben is menjünk ki mindig a szabadba, mert felfrissülni muszáj a szervezetünknek is.

7     Szervezzünk programokat. Gyerekekkel is lehet múzeumba, vadasparkba menni. Néhány órás kikapcsolódás minket is feltölt arra a napra. Energiát abból nem nyerünk, ha otthon tespedünk!

8     Sportolni ilyenkor is lehet. Egy kis kocogás vagy otthoni torna, esetleg egy úszás a közeli fürdőben, nagyon jó hatással van a szervezetünkre.


MINDEN VÉLEMÉNY SZÁMÍT!

Email cím (nem tesszük közzé) A kötelezően kitöltendő mezőket * karakterrel jelöljük

A következő HTML tag-ek és tulajdonságok használata engedélyezett: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <strike> <strong>